Projektowanie graficzne, grafik komputerowy – Marta Zalewska

Dowiedz się, jakie błędy możesz popełnić w kwestii projektu logo
28.08.2020
firma, logo, marka

Projekt – NOWA FIRMA. 5 punktów zanim zlecisz projekt logo…

Marta Zalewska

W tym wpisie postaram się zgłębić prosty temat – tego czego nie wolno robić w projektowaniu marki! Są to rady z życia wzięte, a spisane w trosce o Twoją markę, ale też lepszy wygląd otaczającego nas świata. Pomysł na ten wpis powstał z potrzeby ukierunkowania pod projekt logo firmy, ale ma on zastosowanie, tak na prawdę, do wielu innych projektów z zakresu grafiki komputerowej. Dość już powstało potworków, które straszą w formie banerów, strony WWW, projektów logo firmy czy innych grafik.

Poniżej 5 kwestii, na które warto zwrócić uwagę :

Zatrudnij fachowca.

Pamiętaj, że jesteś tylko człowiekiem, specjalistą w swojej dziedzinie, ale nie na każdej rzeczy znasz się perfekcyjnie. Znajdź specjalistę, którego uważasz za fachowca w swojej dziedzinie, a jego projekty podobają Ci się i to właśnie jemu powierz zadania związane z projektem. Zaufaj, specjaliście, a w razie wątpliwości pytaj – w końcu to nic złego. Po drugiej stronie też jest tylko człowiek. Jeżeli nie wiesz jak znaleźć idealnego dla siebie grafika komputerowego przeczytaj ten wpis, znajdziesz w nim kilka cennych wskazówek.

Określ oczekiwania.

Zastanów się co masz w głowie i ułóż myśli. Wszelkie pomysły w stylu „Potrzebuję logo kancelarii notarialnej, w której będzie koziorożec. – Czemu koziorożec? Bo to Twój znak zodiaku. – błagam, nie! ”. Prywatne odniesienia są dobre w przypadku budowania marki osobistej i też nie dla każdej branży. Wiem, że wiele osób własną firmę czy markę traktuje jak dziecko – sama też tak trochę robię. Jednak logo powinno przede wszystkim określać firmę i markę. Twojego przyszłego klienta nie interesuje to, że twoim znakiem zodiaku jest koziorożec, a na przykład obecność lwa w znaku podświadomie odbierze jako silną i godną zaufania markę. Widziałeś to?

Opowiedz o swojej firmie.

Wprawiony projektant marki przed realizacją zlecenia zada Ci szereg pytań w formie briefu mających na celu określenie potrzeb marki i ram projektu. Powinieneś drogi czytelniku przyłożyć się do nich i sumiennie odpowiedzieć na nie w postaci kilku zdań. Dlaczego to takie ważne? Ano pewnie dlatego, że grafik komputerowy, czy też projektant graficzny specjalizuje się w brandingu i kreowaniu marki, a nie w czytaniu w myślach. Obu stronom zależy na fajnym projekcie finalnym, stąd współpracujmy!

Chcesz wiedzieć więcej? O tym co to brief i dlaczego jest ważny przeczytasz w tym wpisie.

Ustal nazwę firmy / marki. 

Pojęcie logo uniwersalnego nie istnieje, przykro mi. W ostatnim czasie powstała dziedzina specjalistycznej wiedzy z zakresu marketingu określana mianem Namingu. Osoba odpowiedzialna za ten etap brandingu ma za zadanie przygotować chwytliwą i łatwą do zapamiętania nazwę. Obok logo, to właśnie nazwa ma na celu dotarcie i utrwalenie się w świadomości klientów oraz zwiększenie sprzedaży.

Pamiętaj o oryginalności. 

Zapewne nie raz spodobał Ci się znak logo jakiejś firmy lub grafika przypadkowo znaleziona w sieci. A może lubisz sprawować nad wszystkim kontrolę i sam wymyślisz swój znak, a grafik to tylko doszlifuje? – kolejny raz powtórzę … nie idź tą drogą! Nie znasz się na wszystkich niuansach rządzących się prawami brandingu i budowania wizerunku marki stąd decyzja o własnoręcznie wykonanym projekcie logo jest jak wejście w ruchome piaski już na starcie. Teraz pewnie padnie argument wynagrodzenia dla grafika – tak no cóż…potwierdzam, projekt logo i specjalistyczna wiedza związana z jego zaprojektowaniem kosztuje. Tutaj znajdziesz więcej informacji dotyczących kosztów. Myślisz, że cię nie stać? A tak zapytam – czym płacisz w sklepie, na stacji benzynowej czy u fryzjera? Twój pracodawca Ci nie płaci? Nawet jeżeli nie zarabiasz dużo to częstym rozwiązaniem jest po prostu odłożenie pewnej sumy. Dalej Cię nie stać? ….To zastanów się proszę drogi przedsiębiorco czy stać Cię na luksus, jakim jest posiadanie firmy.

Na razie jest 5 głównych grzechów jakie mogą popełnić początkujący przedsiębiorcy.
Uważasz, że ten wpis jest przydatny? Daj mi o tym znać polubiając go 🙂

Podobał ci się ten post?
Daj mi o tym znać!
505 Views
Likes

Podobne

Przeczytaj jeszcze inne posty z tej samej kategorii

Napisz do mnie

Chętnie porozmawiam o wspólnym projekcie, którego potrzebujesz.

Pracuję od poniedziałku do piątku
w godzinach 8 – 16.
W weekend: odpoczywam :)